Muazzez Karaçay İlkokulu ( Hayli'nin Günlüğü )

Oyunun kısa özeti şöyledir: Bilim kasabası araştırma

Oyunun kısa özeti şöyledir:
Bilim kasabası araştırma laboratuarının kurucusu olan Profesör Bilen Bilgin uzun yıllar önce asistanın ayrılması sonucu yalnız kalmıştır ve uzun yıllar yalnız çalışmaktan dolayı da çok yorulmuştur. Şimdi, Çalışmalarında yardımcı olacak bir robot tasarlamaya karar verir ve çalışmaya başlar. Kasabanın çalışkan öğrencilerinden biri olan Hayli profesörü ziyaret etmek ister ve laboratuara gider. Profesörün çalışmalarına eşlik eden Hayli çalışkan olduğu kadar meraklı bir öğrencidir ve profesörün tasarladığı robotta beklenmedik hesaplamaların dışında bir sonuç oluşmasına neden olur. Kumkuma, yardımcı bir robot olarak tasarlanmış olmasına rağmen söz dinlemeyen, eğlenceli ve dağınık bir robot olur. Kumkuma’yı yeniden programlayan profesör Kumkuma’ya okumanın, yazmanın ve konuşmanın öğretilmesi için Hayli’ye bir sorumluluk verir. Hayli, öğrendiği bilgileri Kumkuma’ya öğretmeye çalışır. Bilim insanın bir yardımcı robot tasarlaması, Hayli’nin merakı ve Kumkuma’nın öğrenme sürecinin ana başlıkları altında çalışmanın önemi, söz dinlememenin sonuçları ve bilginin paylaşımı konuları komik anlatımı ve şaşkınlık uyandıran sahneleriyle ´´Hayli’nin Günlüğü´´ adında oyunlaştırılmıştır.

 

kaynak: Muazzez Karaçay İ.Ö.

Sitemizde bulunan ses, görüntü, resim ve içeriklerin kopyalanması ve izinsiz yayımlanması yasaktır.

Tüm hakları saklıdır © 2018 - 2012 YUTT Sanat

YUTT SANAT (Yol Ufka Tiyatro Topluluğu)